Felülkerekedett a hibriden

Győzelmekkel ért véget Nagy Benjámin nehéz szezonja. Az évad utolsó két versenye volt az elégtétel a kakucsi és máriapócsi győzelem formájában. Így a 18 éves versenyző megszerezte az összetett második helyezését a Swift Hybrid RX Cup bemutatkozó évében, de úgy gondolja, a tőle független problémák nélkül az első pozícióért is harcolhatott volna.

Ralikrosszra váltott az elmúlt években gyorsasági versenypályákon száguldó Nagy Benjámin. Egy évvel korábban már belekóstolt a szakágba az MX5 Kupában, ahol dobogóra is állt, 2020-ban viszont a legújabb és kétségtelenül leginnovatívabb kategóriára tette le a voksát: a Swift Hybrid RX Cupra.

„A szezon előtt tesztelhettem a hibrid Suzukit, és úgy voltunk vele, miért ne, próbáljuk meg. Utólag kijelenthető, hogy nem egy rossz gondolat, lehet vele versenyezni, de a technológia még gyerekcipőben jár, kell finomítani a futóművön, és motorikusan is. De mindenképp izgalmas volt egy olyan kategóriában szerepelni, ami a világon az első. Nagyon motivált, hogy minél jobb eredményt érjek el” – beszélt a kategóriáról Nagy Benjámin, aki a hibrid gép alapját, az 1,6-os Suzuki Swiftet már a teszt előtt nagyon jól ismerte a gyorsasági szakágból.

A gyermekbetegségek a mezőny fiatal tagját is sújtották: a szerelőstábnak sűrűn kellett dolgoznia az autón, és többször előfordult, hogy nem a versenyzőn, hanem az akadozó váltón vagy egy fékhibán múlt a jó eredmény. Pedig a sebesség már az elejétől megvolt, amit mutatott, hogy az első máriapócsi hétvégén ő zárta leggyorsabbként mindegyik előfutamot. Greinbachban egy második hellyel összejött az első dobogó, az igazi elégtétel pedig az utolsó két hétvége volt, a Kakucson és Máriapócson elért győzelmekkel. Ezek a pontok bebiztosították az összetett második pozícióját.

„Nehéz év volt, és nagyon sok türelmet igényelt, meg kellett küzdeni az eredményért. Sajnos nem mindig csak rajtam múlt, hogy hol végeztem. Ha nem gyullad ki Kakucson a hátsó hajtás és nem szakad le a kerék, Máriapócson pedig nem megy el a fék és jönnek belém, akkor szerintem a bajnokság első helyéért is tudtunk volna küzdeni, amit mutat, hogy az utolsó két versenyt sikerült megnyernünk. Elégedett vagyok ezekkel a győzelmekkel. Sok minden hátráltatott idén, de sikerült felülkerekedni rajtuk, ami nemcsak nekem köszönhető, hanem Farkas Rolandnak, a szerelőmnek is, aki sokat segített a jokertaktikámban és abban, hogy az autó gyors legyen. Természetesen a partnerek, a FÉMALK és Stability Workout egész éves támogatása nélkül sem sikerülhetett volna” – mondott köszönetet az év közreműködőinek Nagy Benjámin, aki a magasabb kategóriára váltást tervezi. „A nagy cél a Super1600, de hogy összejön-e, azt egyelőre még nem tudjuk. Ami biztos, hogy mindenképpen szeretnék feljebb lépni.”

A cikk eredetileg az Autósport évkönyv 2020-ban jelent meg.

Related posts

Leave a Comment